جستجو

ایجاد امت واحده مجازی از این ملت پراکنده در لبنان،اردن ،سوریه ، نوار غزه و اراضی 1948 ،توسط محور مقاومت

2 خرداد, 1399 - 18:34
7
ما باید به سمت این حرکت کنیم که خانه های فلسطینی را به محله‌های فلسطینی ، خانه‌های مجازی فلسطینی به محله‎های مجازی فلسطینی تبدیل کنیم. ما بایستی به سمت ملت مجازی فلسطین حرکت وهویت ملی فلسطینی تاکید کنیم.
روز قدس

به گزارش روابط عمومی مرکز ماهر بسیج؛علیرضا عرب " دبیر میز سیاست خارجی مرکز ماهر بسیج و کارشناس مسائل فلسطین درگفت وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اعلام روز قدس توسط امام خمینی ( ره ) یک کارکرد داخلی و یک کارکرد خارجی  داشت، گفت: کارکرد در حوزه داخلی تاکید بر هویت ضد صهیونیستی انقلاب اسلامی ایران بود. اینکه با گذشت زمان افرادی مدعی شوند که هویت انقلاب اسلامی ایران ضد صهیونیستی نبود و آرمان فلسطین درآن اصل نبود، اعلام روز قدس این موضوع را باطل کرد.  دراینجا باید بگویم،  حرکت امام خمینی ( ره ) که از دهه 40  شروع شد، از همان ابتداء ماهیت حمایت از آرمان فلسطین و ماهیت ضد صهیونیستی داشت. اعلام روز قدس توسط حضرت امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب تاکیدی برهمین ماهیت بود.

این کارشناس تحولات فلسطین درباره کارکرد خارجی اعلام روز قدس اظهار داشت : وقتی که  امام خمینی (ره) روز قدس را به عنوان روز حمایت از فلسطین اعلام کرد، تاکیدی بود بر اینکه  راه آزادی قدس، نابودی رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان‌های فلسطین از مسیر فرهنگ اسلامی می گذرد.  گفتمان‌های چپگراها و یا ناسیونالیست‌ها  در این مسیر اصل نیستند  لذا یکی از کارکردهای خارجی انقلاب اسلامی این است، اعلام روز قدس تاکیدی برهویت اسلامی بودن این انقلاب است، هویتی که فرقه‌ای نیست . هنگامی که امام خمینی ( ره ) در بستر انقلاب اسلامی  روز قدس را اعلام کرد ، نشان داد که ما با یک انقلاب مواجه هستیم . شما به تحولات جهان عرب بعد از سال 2011 نگاه کنید.  این تحولات انقلاب نبودند بلکه انقلاب اسلامی ایران یکی از انقلاب‌های تاریخ است که تمام امکانات سیاسی  و فرهنگی خود را با اعلام روز قدس در پشت آرمان فلسطین قرار داد. شما می‌دانید که محور مقاومت مولود انقلاب اسلامی ایران است و هدف اصلی آن، آزادسازی قدس و حمایت از آرمان فلسطین است. این مواردی که ذکر شد از جمله کارکردهای خارجی اعلام روز قدس است.

وی شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان را یک تهدید  دانست و گفت: ما باید از این تهدید فرصت سازی کنیم. این فرصت سازی قابل دست‌یابی است. وقتی که تاثیرات کرونا را مورد بررسی قرار می‎دهیم،  ملاحظه می‎شود، این ویروس در چند زمینه بیشتر تاثیر منفی داشته است.  در زمینه بهداشتی و پزشکی تمام کشورهای جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و پیامدهای بهداشتی  به همراه داشته که همه آن را می‌دانیم.  در زمینه اقتصادی شیوع کرونا سبب شد بسیاری از کسب و کارها تعطیل شوند و مشکلات اقتصادی برای کشورهای مختلف جهان به وجود آید. از دیگر پیامدهای منفی کرونا تاثیرات روانشاختی این ویروس است. کسانی که مبتلا به کرونا می‌شوند، دریک انزوای خیلی سختی قرار می‌گیرند.  ناگفته نماند که کرونا پیامدهای سیاسی به دنبال دارد اما دراین سه زمینه مشخصا شاهد خسارت کرونا برجوامع بشری هستیم.

این تحلیلگر تحولات غرب آسیا درباره خسارت‌های کرونا به فلسطینیان گفت: براساس مطالعات دقیقی که انجام شده‌است،  در نوار غزه و کرانه باختری  بیشتر از آنکه شاهد خسارت‌های اقتصادی و بهداشتی  ویروس کرونا باشیم، شاهد خسارت‌های روانشاختی به مردم فلسطین هستیم  و رسانه‌ها به این فضا دامن می‌زنند.  در اینجا باید گفت برای رژیم صهیونیستی خیلی خوب است که یک فضای ترس و واهمه از شیوع کرونا  را درمیان فلسطینیان تشدید و تقویت کند بنابراین، اکنون بهترین فرصت برای محور مقاومت است که  با تمام امکاناتش این فضا را بشکند. اکنون این موضوع اولویت دارد و محور مقاومت باید تمرکزش در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی بهترین راهکار برای محور مقاومت است تا فضای ترس ناشی از شیوع کرونا در میان فلسطینیان را از بین ببرد،  اظهارداشت: اگر شما به یاد داشته باشد اسفند ماه گذشته که بیماری کرونا درایران اوج گرفت، مردم چین کلیپ‌هایی درست کردند که در آنها نشان داده شده بود که آنان از ملت ایران حمایت  می‌کنند  و در کنار ایرانیان هستند. این نوع حمایت کردن‌ها می تواند نمونه‌ای از حمایت‌های مردمی از ملت فلسطین در شرایط کرونایی باشد.

اکنون باید ما از تهدید کرونا فرصت سازی کنیم. به نظر بنده، این فرصت سازی ازطریق افزایش فعالیت در فضای مجازی ممکن است. معمولا بین مردم این ذهینیت وجود دارد که فضای مجازی ارتباطات را تقویت می‌کند  یا از زمانی که تلویزیون‌های ماهواره‌ای آمده ارتباطات تقویت شده‌اند. این موضوع درست است اما درباره با جامعه فلسطینی و سرزمین‌های اشغالی کاملا غلط است.  چرا؟  به دلیل   زمانی فضای مجازی می تواند ارتباطات را تقویت کند که ما شاهد رفتار طیبعی باشیم، در مناطق تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی شاهد رفتار طیبعی  نیستیم. درآنجا انواع و اقسام تبعض ها اعم از اقتصادی، سیاسی اجتماعی و.... علیه فلسطینی‌ها اعمال می‌شود.

عرب، فلسطینیان را به لحاظ جغرافیایی به سه گروه تقسیم کرد و گفت: اول فلسطینی‌های سال 1948 هستند.  گروه دوم فلسطینیان ساکن در نوارغزه هستند که تحت مراقبت‎های شدید صهیونیست‌ها قرار دارند. گروه سوم هم فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری هستند. آنها می‌توانند از طریق فضای مجازی  به یکدیگر وصل شوند که اگر شبکه‌های مجازی رواج پیدا کند، دیگر گفت وگوی فلسطینی صهیونیستی شکل نخواهد گرفت چراکه انواع اقسام رفتارهای تبعض آمیز علیه ملت فلسطینیان اعمال می‌شود .

مثلا تبعیضی که درباره فلسطینی‌های سال 1948 رواج دارد،  قابل تامل است. اینان تحت حاکمیت تل آویو قرار دارند و ممکن است تابعیت رژیم صهیونیستی را داشته باشند اما یکسری از گروه‌های یهودیان آمدند و اجازه نمی‎دهند، فلسطینی‌های 1948  وارد حوزه‌های کاری شوند یا به آنان می‌گویند شما نمی‌توانید مثلا از این اتوبان‌ها عبور کنید. خب،  در چنین فضای تبعیض آمیزی ، شبکه‌های اجتماعی ارتباطات را تقویت نمی کنند. لازم است به این نکته اشاره شود.

 براساس تحقیقات میدانی که انجام شده فلسطینی‌های 1948 تعلق خاطرشان با فلسطینی‌ها کرانه باختری و نوار غزه  افزایش پیدا کرده‌است  و از محتوای تولید شده در آنجا استقبال می‌کند ، نه از محتویات تولید شده در فضای مجازی رژیم صهیونیستی . مثلا  اگر یک کودکی در غزه شهید می شود، چنین محتوایی مورد استقبال فلسطینی‌های 1948 قرار می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه محور مقاومت باید نگرش جدیدی درباره استفاده از فضای مجازی داشته باشد، اظهار داشت: شبکه‎های مجازی ارتباطات صمیمی تری را ایجاد می کنند. شما می‌توانید با استفاده از فضای مجازی هویت فلسطینییان 1948 را تقویت کنید . شما می‌توانید  در شرایط کرونا از طریق فضای مجازی روحیه بخشی کنید آقا ما با شما هستیم . شما تنها نیستید. ما می توانیم  برای کرانه باختری برنامه ریزی کنیم. بیشتر ساکنان این منطقه مورد علاقه شدید فلسطینیان 1948 هستند. محور مقاومت برای تحت تاثیر قرار دادن فلسطینی‌ها باید دراین منطقه سرمایه گذاری کند. ما ( محور مقاومت ) باید از طریق شبکه‌های  مجازی با تمام فلسطینیان در سراسر جهان در تماس باشیم و هویت فلسطینی را تقویت کنیم.

این کارشناس حوزه فلسطین با بیان اینکه استفاده از آموزش‌های مجازی در زمان شیوع کرونا در میان فلسطینی ها افزایش یافته‌ است،  تصریح کرد: شما ببنید با استفاده از همین آموزش مجازی چقدر ما ( محور مقاومت)  می توانیم  در کرانه باختری تاثیرگذار باشیم. وقتی فلسطینی 1948 می‌بینند مردمی که در غزه هستند،  شهید می شوند، امکانات پزشکی ندارند،  امکانات آموزشی ندارند،  روح یک مبارزه در درونش شکل می‎گیرد .

من می خواهم این را مطرح کنم،  ملت فلسطین دارد به صورت تدریجی می میرد. این ملت حتما باید مبارزه کند . وقتی که روحیه مبارزه در فلسطینی 1948 شکل می‌گیرد،  گفتمان سازش تضعیف می‎شود هنگامی که این  گفتمان تضعیف شد، گفتمان و راهبرد مقاومت تقویت می‌شود لذا یاید از تاثیرات و پیامدهای کرونا فرصت سازی کنیم  و ما چنین کاری را می‎توانیم انجام دهیم.

عرب  در پایان با تاکید  براینکه محتواهای تولید شده در شبکه‌های مجازی مورد علاقه کاربران است اظهار داشت:  وقتی فلسطینی‌ها علاقه شان بر این است که مسائلی را در فضای مجازی پیگیری کنند که موید هویت ملی آنان است.  در حقیقت دارند بر هویت ملی خود تاکید می‎کنند . محور مقاومت  می‌تواند از این ملت پراکنده در لبنان، اردن ، سوریه ، نوار غزه و اراضی 1948  امت واحده مجازی بسازد. یعنی افق دید ما باید به این سمت باشد. حالا شرایط کرونا ما را متذکر این ظرفیت کرد، ما باید به سمت این حرکت کنیم که خانه های فلسطینی را به محله‌های فلسطینی ، خانه‌های مجازی فلسطینی به محله‎های مجازی فلسطینی تبدیل کنیم. ما یایستی به سمت ملت مجازی فلسطین حرکت وهویت ملی فلسطینی تاکید کنیم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.